БЦ Парус

Максим Кріппа та його амбітне придбання: що стоїть за покупкою бізнес-центру "Парус"?

Дата публікації: 16.10.2022

Один з найвпізнаваніших та найпрестижніших столичних бізнес-центрів "Парус", який знаходиться в самому серці Києва, знову опинився в центрі уваги громадськості завдяки рішенню Максима Кріппи придбати його. Але що змусило бізнесмена, в чиєму інвестиційному портфелі активи з області кіберспорту, інвестувати в українську комерційну нерухомість? Нагадаємо, Максим Кріппа власник кіберспортивної організації з світовою відомістю NAVI, компанії GSC Game World, яка створила культову гру S.T.A.L.K.E.R., української студії освітлення кіберспортивних подій Maincast, що володіє до 95% прав на трансляції українською мовою.

Що собою являє бізнес-центр "Парус", нещодавно придбаний Максимом Кріппою

Будівництво хмарочоса почалося в 2004 році і завершилося вже через три роки, в 2007. До 2010 року "Парус" по праву вважався найвищою будівлею в Україні, нараховуючи тридцять три поверхи зі скла та бетону з офісами класу "А". Його висота майже 150 метрів з урахуванням антени, на яку припадає 16,4 метра. У 2010 році на третє місце в рейтингу найвищих будівель бізнес-центр змістили торгово-розважальний центр "Гулівер" і житловий комплекс "Кловський", але незважаючи на це, "Парус" залишається престижною і затребуваною нерухомістю.

Загальна корисна площа бізнес-центру - сімдесят п'ять тисяч квадратних метрів, є два конференц-зали на 180 і 350 делегатів, два ресторани, які знаходяться на четвертому і тридцять першому поверхах, їдальня на другому поверсі. Будівля оснащена одинадцятьма ліфтами, вісім з яких - швидкісні “Otis” (такий ліфт доставить пасажира з першого на тридцять перший поверх за 30 секунд), одним пожежним ліфтом і двома ліфтами фірми «Thyssen Krupp Elevator», які доставлять на підземний паркінг. Ну і, власне, паркінг - в бізнес-центрі "Парус" він чотирирівневий, розрахований на триста автомобілів. Для прихильників спортивного способу життя є безкоштовна велостоянка на 12 місць.

Стратегічні плани нового власника бізнес-центру Максима Кріппи

Максим Кріппа поки не розкриває своїх планів щодо "Паруса", але деякі аналітики вважають, що покупка може обернутися створенням кіберспортивного хабу в стінах бізнес-центру. "Парус" має всі шанси стати не тільки джерелом доходу від оренди, але й майданчиком для розвитку кіберспортивного співтовариства в Україні. Модернізовані приміщення дозволять створити офіси для кіберспортсменів, тренувальні майданчики для геймерів, дасть можливість проводити різні заходи та турніри.

Кіберспортивне співтовариство в Україні розвивається, і за умови переобладнання бізнес-центру "Парус" на кіберспортивний хаб, він може стати каталізатором цього розвитку. Прикладом успішного кіберспортсмена з організації NAVI, також належить Максиму Кріппі, є Олександр Костилєв, відомий як s1mple, якого тричі було визнано кращим гравцем у Counter Strike за версією HLTV, що принесло йому світову відомість і чималий дохід. Таким чином, якщо нове придбання Максима Кріппи перетвориться на кіберспортивний хаб, це може сприяти створенню нових українських зірок кіберспорту.

Кілька цікавих фактів про придбаний Максимом Кріппою "Парус"

  • Через рік після здачі хмарочоса в експлуатацію, навесні 2008, троє молодих людей здійснили бейсджампінг (стрибок зі спеціальним парашутом) з бізнес-центру. Вони успішно приземлилися, але охорона хмарочоса була звільнена в той же день.
  • В українському художньому фільмі «Ілюзія страху» (2008 рік) є сцена, під час якої "Парус" розсипається і зникає.
  • Бізнес-центр став героєм реклами UMC (мобільний оператор, який двічі змінював назву - у липні 2007 року в результаті ребрендингу він отримав назву МТС Україна, а в жовтні 2015 року змінив назву на Vodafone Україна). У рекламі "Парус" показаний як офіс мобільного зв'язку.
  • Хмарочос з'явився у промо-ролику України до чемпіонату з футболу УЄФА Євро 2012 - чотирнадцятий чемпіонат Європи, фінал якого відбувся в Україні та Польщі в період з 8 червня по 1 липня 2012 року.
  • "Парус" можна побачити в музичному кліпі на пісню "Денніч" української рок-групи "Друга ріка", а також він став локацією для зйомок кліпу до пісні "Твоя" української поп-групи "НеАнгели".
  • До 11 грудня 2008 року на даху будівлі красувався напис «Concorde» - назва однієї з компаній, офіс якої знаходився в бізнес-центрі. Але у зв'язку з фінансовою кризою компанія відмовилася від такої дорогої реклами і вивіска була демонтована.
  • У 2008 році Міністерство надзвичайних ситуацій України проводило "пожежні" навчання у хмарочосі, який на той час був найвищою будівлею в Україні.
  • В одній з кімнат бізнес-центру відбувався відбір учасників на талант-шоу "Україна має талант". Також деякі його сцени знімалися на даху будівлі.
  • У 2010 році на екрани вийшла українська версія реклами пива Балтика, в якій можна побачити хмарочос.
  • У квітні 2011 року на телеканалі “1+1” в ранковому шоу "Сніданок" вийшов сюжет, присвячений чотириріччю бізнес-центру.
  • В українському гумористичному скетч-шоу "Файна Юкрайна" у перших сезонах на початку кожної серії з'являвся "Парус".

Висновок

Придбання "Паруса" Максимом Кріппою – це не просто ексцентричний крок, а ретельно продумана і вивірена інвестиція. Вона спрямована не тільки на розширення його портфеля, але й на розвиток економіки України. В умовах війни та післявоєнного відновлення країни, інвестиції в нові технології та країну в цілому особливо важливі. А історія з успіхом кіберспортивної організації NAVI показує, що Максим Кріппа як інвестор здатний досягати вражаючих результатів.

Коментарі

Вікторія Мельник: "Це дійсно вражаючий успіх для Maincast. Зростання україномовної аудиторії та підтримка з боку інвесторів, таких як Максим Кріппа, зіграли ключову роль. Важливо, що компанія змогла не тільки вистояти у важкі часи, але й практично монополізувати сегмент. Майбутнє кіберспорту в Україні виглядає дуже перспективним!"

Олександр Ткаченко: "Цікава стаття. Дивно, як Maincast змогла впоратися з такою кількістю проблем і досягти успіху. Підтримка Максима Кріппи та перехід на україномовні трансляції стали правильними рішеннями. Сподіваюся, що й надалі компанія буде радувати нас новими досягненнями та високими показниками."

Наталія Романенко: "Згодна з автором, що лютий 2022 року став переломним моментом для багатьох компаній, включаючи Maincast. Однак завдяки грамотному менеджменту та підтримці Максима Кріппи, студія не тільки вистояла, але й стала лідером на ринку. Вражає також зростання аудиторії та збільшення доходів. Бажаю команді Maincast подальших успіхів та нових висот!"